F.A.Q.
The payment methods are:
- cash on delivery (you will pay when the courier arrives); please be aware this is not available for all the destinations, only for Romania, Bulgaria, Greece, Austria, Italy, Spain, Portugal, Germany, Poland, Czech Republic, Slovakia, Slovenia, Croatia, Letonia, Lithuania, Estonia, Hungary. DHL doesn't have this option.
- Payment by card (before completing the order, you will be redirected to the secure Stripe platform where you can make the payment by card);
- Payment by bank transfer (after completing the order, you can transfer the value of the order to the account of SC Galeria Kiliman SRL, and after sending the proof of payment to the e-mail galiakiliman [at] gmail.com , your order will be processed);
The packages are delivered via the fast courier services Fan Courier / Sameday / DHL / Packeta (for international shipments), to the address mentioned in the order. For special request we can arrange white glove delivery, please contact us for this.
Da, bineînțeles! Ne diferențiem de ceilalți comercianți prin faptul ca expediem colete internationale, in toate tarile in care acest serviciu ne este oferit de DHL si Posta Romana. In cazul in care tara in care locuiți nu este deservita de aceste doua companii, vom caută o modalitate alternativa de livrare a produsului (de ex., la adresa unui prieten / membru de familie care vi-l poate aduce personal). Țineți cont ca oficiul vamal de unde ridicați coletul va poate cere plata taxelor vamale de import. Plata acestor taxe cade in sarcina dvs.
În general, coletele pleacă din sediul nostru în cel mai scurt timp posibil, însă există probabilitatea ca acestea să întârzie din varii motive (ca de exemplu, dar fără a se limita la: condiții meteo nefavorabile, perioade aglomerate, evenimente neprevăzute, conflicte armate). După trimiterea coletului veți primi pe e-mail numărul dvs de AWB și site-ul unde veți putea verifica statusul comenzii sau ne puteți suna la +40 720 834 782 pentru a verifica statusul comenzii.
Generally, the package is delivered in 24-48h for orders placed from Monday to Thursday until 14:00, and those placed from Friday, Saturday and Sunday will be delivered from Monday.
În România, costul transportului este de
- 30 de lei pentru comenzile până în 300 de lei și cu greutatea de până în 10 kg; gratuit pentru comenzile de peste 300 de lei și cu greutatea de până în 10 kg în rețeaua Fan Curier, Cargus, Sameday (indiferent dacă este la adresă sau la locker)
- Dacă coletul are peste 10 kg, prețul transportului va fi afișat în pagina de check-out, înainte de plată.
Yes for the returns! Regarding the the exchange part, because most of our products are hand made and unique, there are very few changes we will find something similar (not impossible, we will do our best). The products can be returned within 14 days, the cost of the return being payed by the customer, and after checking the products (to be in the same condition in which they were delivered), within 14 days we will send the value of the order via bank transfer to the customer’s account. If the products show signs of wear and are unable to be resold, the value of the order will not be transferred and the package will be returned to the customer.
If the package is destroyed and/or the product is visible through the packaging, you have the right to refuse delivery by mentioning this to the courier and notifying us as soon as possible (preferably on the same day) by email or phone. Your acceptance of an improperly delivered parcel means that you assume responsibility for the event that the contents of the parcel are affected and/or destroyed.
Pentru a vă modifica datele de livrare și facturare, intrați în „Contul meu”, logați-vă și intrați la secțiunea „Adrese” pentru a face modificările necesare. Bineînțeles, acest lucru se poate face doar până în momentul în care coletul a fost livrat de noi. Dacă a apărut o situație deosebită și nu mai puteți primi coletul la adresa specificată în comandă, vă rugăm să ne anunțați în timp util pentru a găsi o soluție pentru dvs.